נדלן מסחרי למכירה

23 אפריל 2023

שתף מאמר:

מה זה נדלן מסחרי למכירה?

קיימים כל מיני סוגים של נדלן מסחרי למכירה והן מספר הגדרות שונות מה הינו נדל”ן מסחרי.

באופן כללי, נדל”ן מסחרי הינו נכס המשמש לניהול עסק, ולא נכס בו בני אדם גרים. יש אשר יאמרו כי בנייני דירות גדולים הינם נדל”ן מסחרי, בשל כך כי הנכם תידרשו להשיג הלוואות מסחריות, על מנת לממן אותם.

להלן כמה נכסים שמאופיינים כמסחריים:

1. חנויות קמעונאיות

2. קניונים

3. מרחב משרדי

4. יחידות אחסון

5. מחסנים

6. מתקני ייצור

7. תחנות דלק

8. מסעדות

9. אדמות פנויות המיועדות לשימושים מסחריים

מה הן הסגולות של נדלן מסחרי למכירה?

1. חוזי שכירות ארוכים יותר – נדלן מסחרי למכירה עשוי למשוך חוזי שכירות לטווח ארוך של שלוש עד חמש שנים או לעתים אף יותר מכך.

במידה והצלחתם למצוא דיירים יציבים ואמינים לתקופה ארוכה, כמו למשל – תאגידים גדולים, משרדי ממשלה או מותגים מוכרים ידועים, הנכם יכולים להיות מסודרים כלכלית למשך שנים.

2. הוצאות נמוכות יותר – אחת הסגולות הכי ניכרות של בעלות של מרכז מסחרי הינה כי מדובר בהוצאות נמוכות יותר.

הדיירים אחראים לרוב לכל ההוצאות, לרבות תשלומים לעירייה וכיוצא בזאת . כמו כן, לרוב, במידה ודייר מעוניין לערוך שינויי פנים משמעותיים , הוא יהיה אחראי על ההתאמה ועלויות הנלוות עד לסיום חוזה השכירות שלו.

מה הן המגרעות של נדלן מסחרי לשם מכירה?

1. נדלן מסחרי לשם מכירה ועשיית רווח עשוי להיות ריק הרבה זמן – אין זה נדיר כי לנכסים מסחריים הרבה פעמים אינה מתקיימת היענות מרובה להשכיר אותם.

הווה אומר כי תידרשו לכסות את כל ההוצאות בתקופה זו בעצמכם. נכס מסחרי עשוי להישאר פנוי גם במהלך חצי שנה או יותר, כאשר בהם מחכים בקוצר רוח לבואם של הדיירים הנכונים.

קיימים מקומות של נדל”ן מסחרי אשר מצליחים והם מושכרים במהלך הרבה שנים או מקומות של נדל”ן מסחרי אשר עומדים ריקים, בשל כך כי הינם פשוט לא מצליחים בשום צורה ואופן למצוא דיירים שישכירו את המקום לטווח ארוך.

בשל כך, הנכם צריכים להיות ערוכים לספוג הוצאות רבות והפסד שכר דירה למשך זמן רב.

2. תנאי שכירות מורכבים – אמנם קיימת קמעה שונות בין חוזי שכירות למגורים לבין חוזה שכירות של נדל”ן שנמכר ורוצים להשכיר אותו, אבל ההבדל בין חוזי שכירות מסחריים לדירה רגילה או משרדים עשוי להיות גדול ביותר, כאשר כמעט כל תקופה עומדת לדיון.

בשל זאת, על המשקיעים המסחריים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק מאוד עם עורכי הדין שלהם בעת עריכת חוזה שכירות.

עומדים לרכוש נכס? חושבים על קנייה של נדלן מסחרי? אתם בוודאי מתלבטים לא מעט, ומחפשים למנף את ההון שלכם.

כי רכישה של נכס הוא תמיד צעד משמעותי מאוד בחיים, ואי אפשר לעשות אותו בצורה אקראית וללא מחשבה מיוחדת.

מה שחשוב זה להיות ברורים בתהליך, ולבצע כל שלב בו בתבונה רבה ומתוך תכנון.

חברה שמעניקה מענה מקצועי וממוקד מטרה

בעת שאנחנו שוקלים אפשרות של נדלן מסחרי למכירה, חשוב לנו לברר היטב ולאתר חברה מקצועית שיכולה להציע לנו את המענה הרצוי לנו.

זה אומר שהחברה צריכה להיות מומחית בנושא תיווך נדלן מסחרי, היא צריכה להכיר את ההיצע ואת הביקוש הקיים, וכן את הלקוחות הפוטנציאליים שיכולים להתעניין בנכס שלנו.

במידה ואנחנו בצד של הקונה – אנחנו חייבים להיות בטוחים שהחברה אליה אנחנו פונים מכירה מספיק אזורי מסחר ויש לה להציע לנו שטחי נדלן מסחרי למכירה במגוון אזורים, גדלים ומחירים.

אמינות, זה סוד העניין

יש תחומים שאי אפשר לצאת לדרך לפני שיש לנו את הביטחון כי אנו עומדים מול גורמים שניתן לתת בהם אמון.

האמון מאפשר לנו להיות רגועים באשר להמלצות שניתנות לנו. כי אם גורם אמין ממליץ לנו על דבר מה, אם הוא נותן לנו חוות דעת מקצועית על מבנה מסוים או על משרד כלשהו, אנחנו יכולים לקבל את ההמלצות שלו בלב שקט.

מתוך ידיעה שהוא כאן למעננו ועבור ההצלחה שלנו.

מקצועיות ושליטה על כל הנישות בתחום

יש להתייחס לנושא המקצועיות כמו גם לשליטה בנישות שונות בתחום הנדלן המסחרי.

יש כיום חברות שמציעות מענה כוללני שמכיל בתוכו מענה ממיטב אנשי המקצוע.

זו דרך נהדרת להוביל את הלקוחות לשלב הסופי של עסקת הנדלן בדרך קצרה ויעילה במיוחד. נכון לבדוק מה כולל השירות של החברה, ואיך בדיוק מתנהל התהליך מולה ומול הלקוחות שלה.

בצורה כזו ניתן לבחור חכם ונכון את הגורמים המקצועיים שילוו אותנו במהלך עסקאות נדלן מסחרי למכירה.

מה בדיוק אנחנו רוצים שיהיה?

במידה ואנחנו עומדים לרכוש נדלן מסחרי למכירה, חשוב לנו לוודא שאנחנו יודעים מה אנחנו מחפשים.

בין אם מדובר על נכס להשקעה ובין אם זה נכס לשימוש. צריך לוודא כי אנחנו יודעים מהו המיקום הרצוי, מה הגודל הנכון לנו, מהם הפרטים המיוחדים שמשליכים על הבחירה שלנו, ולאילו פרטים עלינו להתייחס כדי להצליח בבחירה נכונה של נדלן למכירה משתלם ומוצלח לנו.